top of page

איך התחמקתי מאירוח ליל הסדר

ערב פסח הבא אלינו לטובה הזכיר לי איך התחמקתי פעם מאירוח של החג אצלי בבית.

לפני שש שנים בדיוק עברתי תאונה. לא כזאת במובן שאתם מכירים עם רכב או שניים או עץ (במקרה של אנשים מסורבלים כמוני)... סיפור שהיה כך היה:

שלושה ימים לפני פסח, אותו הייתי אמורה לארח את כל המשפחה בביתי, ארגנתי עם כמה חברים טיול משפחות לצפון. עם מלא ילדים וקמפינג. היה מעולה. ממש אבל. ביום השני לקראת סיום הטיול החלקתי במסלול של נחל שניר (חצבני) כי הלכתי ליד יובלי שלי במסלול חלק ובוצי. עיקמתי את הרגל ונפלתי. כשניסיתי לקום הבנתי שזה לא כל כך פשוט. הרגל היתה שבורה. לא הבנתי עד כמה היא נשברה עד לשעות הערב.

לאחר חילוץ עצמי עם שני חברים מדהימים הגעתי לרכבי ונסעתי עם חברה נוספת לבית החולים. כל הזמן הזה אני עם כאבי תופת מטורפים. בבית החולים הכניסו אותי לניתוח חירום. הקרסול היה מרוסק. בניתוח חיברו 3 שברים עם פלטינות ומסמרים ושלחו אותי להתאוששות. כמובן שאת ערב פסח ביליתי במחלקה אורתופדית א' בהלל יפה בחדרה. ההתאוששות היתה איטית וקשה. זימנה לי הרבה אתגרים. חלקם לימדו אותי דבר או שניים על עצמי ועל היכולת שלי להתמודד עם משברים.

למשל תדמיינו אחת מהסיטואציות הבאות:

  • דייט על רגל אחת... תרתי משמע... משעשע, אפילו יותר מסיפור הפגישה הראשונה שלי עם אבי - העלמה במצוקה

  • גירושין ברבנות על כיסא גלגלים. אני נעמדת על הקביים ונדרשת לבצע את הצעדים עבור קבלת הגט. לעזוב קביים ולקבל את הגט מידי הגרוש שלי. אני מקפצת לעבר החופש... מוכרחה לציין שזה זירז לנו חלק מהתהליכים... אבל עדיין לא הייתי מנסה בבית.

  • עליה במדרגות ביתי על התחת (מזל שיש הרבה שכבות שומן...), לאחר חניה ברוורס עם כיסא הגלגלים, ולאחר מכן חיפוש אחר דרך יצירתית לקום מהרצפה בקומה העליונה...

  • טיפול בילדים בני שלוש, כולל ניגוב טוסיק בשירותים, ללא יכולת דריכה. מבחן אמיתי לשיווי המשקל!

  • הגעה לעבודה בתל אביב ברכבת עם קביים – קיבלתי יחס מלכים. ממש כבוד!

  • אתגר אבן השפה. לעלות מהכביש לאחר חניה אל המדרכה. בלתי אפשרי!

מאז עברו כמה וכמה שנים. שש ליתר דיוק. אני מתמודדת עם קרסול נפוח וכאבים בעונות מעבר. מקפידה כמה שיותר על העקרונות הבאים:

  1. שמירה על משקל תקין חוסר היכולת להתנייד ולבצע פעילות ספורטיבית גרמה לי לעליה במשקל. לכן הגעתי למצב של ניתוח לקיצור קיבה לפני שנתיים. כיום אני שומרת ככל הניתן. נשקלת מדי יום בבוקר על מנת לשמור ולתפוס את החריגה (שתמיד מגיעה) בזמן.

  2. פדיקור כן. כן. תטפחו את כפות הרגליים שלכם!! אל תזניחו, בעיקר בקיץ. העור המתעבה, הציפורניים ושאר הפטריות (ואני לא מתכוונת לשמפיניון) לא בריאים לרגליים בריאות. הרגליים צריכות לשאת אותנו ותאמינו לי שלא תרצו לברר איך זה בלעדיהן.

  3. ויטמינים מקפידה לקחת מגנזיום- מגנוקס (שזכה בפרס המוצר המצטיין – לא הפתיע אותי... אני לוקחת magnox520), ברזל, סידן ואם צריך גם B12 (אני אוכלת מספיק בשר אז כרגע לא זקוקה לכך). המגנוקס מסייע לי למנוע התכווצויות שרירים מטורפות מהן סבלתי בשנתיים האחרונות. ממש הציל אותי. וגם את אבי - שצריך לעסות את רגליי פחות מבעבר :-)

  1. נעליים נוחות הפסקתי כמעט לחלוטין ללכת על נעלי עקב. אני מקפידה לרכוש נעליים אורתופדיות. במיוחד בימים שאני יודעת שיש לי הרבה הליכה/עמידה.

  2. ספורט על כך כבר כתבתי כמה פוסטים...לא? משתדלת. מנסה. לא מספיק. נ' שלי.

  3. תזונה נכונה כולכם יכולים לדקלם מה מותר, כמה ואיך. להתחיל ליישם. אם אפשר, לבצע מעקב עם דיאטנית (מומלץ! ויש גם סדנאות מעולות).

בהקשר לתזונה אני מנסה ומתנסה ומצאתי לי שני מתכונים שאני רוצה לחלוק עמכם:

סלט כרובית

סלט מדהים שאני נהנית להכין ולאכול. מה שכיף בו הוא שאפשר להוסיף לו כל מיני הפתעות ולגוון אותו במרכיבים ובתיבול. הוא דיאטטי ובריא והבונוס - הוא ייצוגי ויכול בקלות לעלות על שולחן ליל הסדר, וגם לא מתקלקל מהר – אפשר להכין כמה שעות מראש. זה כמו טאבולה עם כרובית במקום בורגול.

חומרים:

כרובית טריה מגוררת, מלפפונים ועגבניות קצוצים דק, פטרוזיליה וכוסברה קצוצים, בצל, גמבה וגזר קצוצים, חמוציות, גרעינים ואגוזים.

אופן ההכנה: לערבב הכל, לתבל בהרבה לימון ושמן זית, מלח ופלפל. כדאי להוסיף ליד את הקרקרים המצורפים, קרוטונים או גבינה.

קרקרים כשל"פ

למשורוולים אסור לאכול מצות. ובכלל, מצות זה טעים אך מאד משמין. אז אני מכינה לעצמי קרקרים שמשמשים תחליף ליום יום, וגם מתאימים בול לפסח.

חומרים: כוס קמחים מעורבבים (לפסח השתמשתי בקמח תירס וקמח תפו"א), כוס מים, מלח, פלפל, תערובת שומשום מלא, פרג, קצח וגרעינים, 2 כפות שמן זית.

אופן ההכנה: לערבב הכל, לשטח בתבנית אפיה, לאפות בחום בינוני כ 40 דקות. כדאי לחתוך במהלך האפיה את הקרקרים, או לשבור אותם ביד בסיום. הקרקרים יוצאים קשים ופריכים. להשתדל שיהיו דקים ככל האפשר.

חג שמח, ואל תתחמקו מלארח :-)


פרסומים נבחרים
פרסומים אחרונים
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחרי
  • b-facebook
  • b-googleplus
  • LinkedIn Black Square
bottom of page