top of page

10 הדברים שעושים אותי אמא מאושרת

יומני היקר שלום,

זו שוב אני, האמא העייפה, הפולניה הממורמרת והמתוסכלת עם הילדה הבלונדינית כחולת העיניים. כן. עם המיליון ילדות מסביב, מכל מיני אבות. מין משפחה מסובכת שכזו. זוכר אותי?


מנסה לסכם שנה וחצי של אמהות במשפחה מאוחה. מה זה מאוחה? כזו שהיא כמו פאזל עם חלקים שלפעמים מתחברים ולפעמים לא מתחברים. ואם לא מתחברים, לוקחים פטיש ומסדרים יפה יפה כמו שאני עושה עם פאזלים סרבניים.


אז הפרח הכי חדש בגינה שלנו נולדה לפני שנה וחצי. זו סיבה למסיבה וגם לפוסט חדש!


היא נולדה לתוך כאוס וגדלה בכאוס. למה אני מתכוונת?

יש לה שני הורים מאד עסוקים ועייפים. כאלה שמגדלים עוד לפניה ארבע בנות ומנסים לתפעל בית מתפקד, ובמקביל מלא פעילות חברתית למען שויון שבוער בעצמותינו, וגם מאבק משפטי עיקש שמסרב לדעוך וממשיך להציק ולהידחף למרות שכבר בשלנו כולנו לשחררו לחפשי ולהמשיך בחיינו ה"שלווים".

  • יש לה ארבע אחיות שבכל יום צצות חלקן, וחלק אחר בימים אחרים. יש ימים שהן קמות איתה ויש ימים שהן נעלמות. לפעמים הן בטלפון ולפעמים רק בתמונות. יש אפילו עוד ילדה שמדי פעם צצה שהיא בכלל האחות של האחיות שלה. מוזר ממש.

  • יש לה סבים ודודים שהיא ממש כל עולמם. היא תמיד מרכז הפעילות אבל גם תמיד חיה בין הפעילויות. יש לה קסם אישי וכריזמה של אבא שלה. ילדה נבונה וחוש טכני מפותח. יודעת לטפס ולהגיע לכל מקום, לפרק את הדברים שאף אחד לא יודע להרכיב בחזרה. היא יודעת להוציא את כולנו משלוותנו ושניה לאחר מכן לחייך ולהמיס את הלבבות של כולנו.

  • הילדה בעלת שני השמות הפרטיים ואלף הכינויים. כל אחות קוראת לה אחרת וממציאה לה טריקים, בדיחות ודגדוגים משלה. וכולנו נדהמים מהחיים החדשים האלה שצצו להם כאן. שמאחדים את כולנו לכדי משפחה. לא הכל תמיד ורוד. אבל ארון הבגדים מלא מלא בורוד. וכשאנחנו מצליחים לישון, אנחנו ממש ממש מאושרים. וגם בשאר הזמן. פשוט קצת מחכים לישון שוב.

ואם תשאלו מה עושה אותי לאמא מאושרת?


1. כשאני רואה את כל הבנות יחד מאושרות. צוחקות. ישנות. מסתודדות. משחקות עם עפרי.


2. כשיש לי כל יומיים ערב אחד שמוקדש רק לנסיכה. ואני יודעת שהיא לא כמו כל ילדה חמישית רגילה. היא כזו מיוחדת – שיש לה המון אחיות אבל יש לה גם המון זמן איכות של אחת על שני הורים אוהבים.


3. כשאני יודעת שאני נותנת לה את כל כולי. שאני יודעת שהיא גדלה בבית חם ואוהב, היא ילדה רצויה ואהובה על כולם.


4. כשיש לי סבלנות לשחק איתה. לצערי זה לא קורה מספיק. שוב התסכול..


5. כשאני קמה בבוקר ביקיצה טבעית (סתם, זה אף פעם לא קורה. אבל תנו לי לחלום בינתיים על הימים האלה שיגיעו עוד מעט). התשישות שאפשר להגיע אליה כהורים לתינוק מפתיעה אותי בכל פעם מחדש.


6. כשאני מקבלת אותה מהגן עם טוסיק נקי ולא אדום (איך זה קורה? בזכות הקפדה על ניקיון ומריחת בפנטן בקביעות. אין לו ריח והוא ללא חומרים משמרים וריחות מיותרים) – זה מראה לי שיש לה גן מופלא עם מטפלות קשובות וזמינות לכל התינוקות. ככה אני מרגישה בטוחה שהילדה שלי לא סובלת מכאבים ומתפרחת חיתולים.

7. כשהיא יוצאת מהמקלחת כולה ריחנית, התלתלים הזהובים שלה מסתלסלים, היא יפהפיה. אני מתפעלת ממנה, מסניפה אותה ומקווצ'צ'ת אותה הכי חזק שיש. היא המתנה שלי!


8. כשהיא קוראת לי "אמא"! ונותנת לי מלא חיבוקים ונשיקות!


9. כשאני עושה לה קוקיות והיא צועקת לי "קוקו!"


10. כשאני מפנקת אותה עם קינוח מושחת וכל הפרצוף שלה מלוכלך והיא מבקשת "עוד!" מה אני מכינה כדי לפנק אותה? למשל עוגת גלידה!


מזל טוב ילדה אהובה! שכל חצי שנה נלמד, נתפתח ונאהב. נכיר עוד ונרווה נחת ממך. שתהיי שמחה וצוהלת, ילדה סקרנית ונבונה שלנו.



מתכון לעוגת גלידה פשוטה והכי מפנקת שיש (מקור: בישולה, הורדתי מעט שומן וסוכר):

התחתית:

עוגיות טבולות בחלב - לסדר בתבנית פיירקס

מוס שוקולד:

להקציף 4 חלבונים עם 2 כפות סוכר

להמיס בסיר 200 גר' שוקולד מריר עם מעט מים ו 100 גר' חמאה. להגיע על סף רתיחה.

להוסיף לסיר בזילוף עדין וטריפה נמרצת את החלמונים. לאחר מכן להסיר מהאש ולערבב עם הקצף בתנועות עטיפה.

לשפוך על התחתית. להקפיא

שכבה עליונה:

1 מיכל שמנת מתוקה עם 2 כפות סוכר.

ניתן להוסיף אינסטנט פודינג וניל וכוס חלב על מנת להגדיל את עובי השכבה. אני הכנתי קרם פטיסייר.

למרוח בזהירות מעל המוס. להקפיא בשנית.


להוציא כמה דקות לפני ההגשהולחתוך בזהירות. ניתן לשמור בהקפאה מספר שבועות... אם מצליחים לשמור על זה בלי לטרוף מיד :)



פרסומים נבחרים
פרסומים אחרונים
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחרי
  • b-facebook
  • b-googleplus
  • LinkedIn Black Square
bottom of page