top of page

הכינו ילדכם לקיץ, או - איך לשרוד את הקיץ בשלום

אני לא מתה על הקיץ. לא אוהבת את החום והזיעה. אם זה לא מספיק, אני כזו לבנה והופכת למנומשת ואדומה בשתי מילי-שניות. כאמא, התחלתי להעריך את העונה הזו וכרגע היא הפכה ליותר נסבלת ופחות מיותרת רק בזכות הילדים.

אז לכבוד העונה הכי חמה בשנה, אספתי בשבילכם ההורים את חמשת הדברים שצריך להקפיד עליהם כדי להכין את ילדיכם ואת עצמכם לקיץ. אז אתם מוכנים? שימו קרם הגנה מקדם 80 ובואו איתי!


זבובים ויתושים...

בשנייה שנהיה טיפונת חם הם פשוט מופיעים משום מקום. איפה הם התחבאו כל החורף? האם היתה כבר עונת הנדידה? אז הפתרון הכי טוב לנושא הוא פשוט לשים פיתיון: לטבול ילד אחד בסוכר או פשוט לקנות לו קרטיב.. השאר ייהנו מאווירה נטולת מפגעים מעופפים. במקרה שלנו אני הפיתיון ליתושים. הם אוהבים אותי. אבל ממש. אז פשוט בואו לידי ותהנו.


מה זה לבן ומלא זבובים? הרגליים שלי!

נחשים...

הם יוצאים להם משנת החורף ומתחילים לטייל על השבילים. לחפש מסתורים בדירות מגורים, בשיחיות וסתם מתחת לארונית הנעלים בכניסה... מה עושים? פשוט לשנן שרובם לא ארסיים וגם שבמקרה זה אסור להרוג את הקם להורגך... לשים מספר של לוכד נחשים על ספיד דייל. הגיע הזמן להתחיל להתפלל... אני ממש מחממת יחסים עם בורא עולם.


אקססוריז "מדליקים" לבריכה ולים (או שהמילה הנכונה היא "מגניבים"?)

כלי נשק למים. רובי מים, ספוגי מים שהם גם כן רובי מים. אקדחי מים. קלצ'ניקוב מים.. בלוני מים שמתפקדים על תקן כלי נשק מזדמן. כדורים קשים במיוחד שיכולים לשמש לפיצוח ראשי העוברים והשבים, ועוד המצאות שיקשו עליכם להשתלט על ילדיכם. לכו על זה. הילדים יהיו מרוצים. מאושרים עד הגג. ויתנו לכם שקט כשתרבצו לכם על שפת הבריכה או על חוף הים (עם קסדה ושכפ"צ ליתר בטחון)


אמא כוסית...כן. כן.

סופסוף אחרי ניתוח שרוול וסיבוב הריון-לידה-הנקה אני יכולה סופסוף ללכת לקנות בגד ים חדש, להתפנק בזוג משקפי שמש אופנתיים. שמחה בחלקי שדאגתי לעצמי מיד לאחר הגירושין להסרת שיער בלייזר מבעוד מועד ולא אצטרך לעסוק בגילוחי שעוות ומתפנה לטפל לעצמי בשאריות העור העודף והצלוליטיס שנשארו באזורים הבעייתיים (רמז: אגן הים התיכון) באמצעות פיורי אויל לחיטוב והעלמת צלוליט, שקיבלתי בערכת מתנה מפנקת לחג. מורחת בנדיבות בכל ערב לפני השינה (הבטיחו תוצאות מיצוק ועיצוב בתוך חודשיים!) וכתגיע עונת הרחצה – אני שם!


מים מים מים

עם הילדים ללכת תמיד למקור מים. בריכה, ים, שלולית, גיגית עם מים וסבון, משחקי מים במרפסת – מה שבא. העיקר לתת להם להשתכשך. ככה הם מוציאים המון אנרגיות, אוכלים טוב יותר וגם נרדמים בצ'יק. במרפסת אפשר כבר לרחוץ אותם וככה השגתם 2 משימות במחיר אחת! (זה היה במבצע..).

וגם - לדאוג שישתו המון. תנו להם לשתות מבקבוק וכך תדעו שהם אכן שותים. את הגדולים יותר תלמדו את מיומנות ה"קריאה בצבע הפיפי". דומה לקריאה בקלפי טארוט, רק אפקטיבי יותר.


בכל זאת לא בא לכם טוב הקיץ?


אספתי לכם עוד 3 טיפים איך להעביר אותו בלי להרגיש:


1. הימנעות מהשמש: הכי קל ללכת לראות סרט. בדיוק ראינו עם הילדים את בייבי בוס. יוצאים תמיד בקיץ סרטים כייפיים וקלילים. תארזו את החבר'ה ולכו לקולנוע... או סתם לרבוץ במזגן ולשחק איתם במשחקי קופסה שנערמו ממתנות הפסח...


2. הימנעות מלהביא ילדים: אופס. אמרתי את זה בקול רם? כבר מאוחר מדי כשיש כאן 5 כאלה. בגלגול הבא.

3. להכין משהו קר ומרענן: מתכון לקיץ חם ומתוק. אז כדי להתרענן ולהתפנק אני מכינה לבנות גלידה ביתית. הן בוחרות את הטעמים ומערבבות. ככה יש לי שליטה מה המרכיבים. את המתכון קיבלתי מחברה טובה (דלית רובינזפט האלופה!) לפני שנתיים.


איך להכין? הכי פשוט בעולם. להקציף 2 מיכלי שמנת מתוקה ופחית חלב מרוכז (אני שמה קצת פחות מפחית כי זה יוצא מאד מתוק.

מכאן אני מפרידה לשני כלים ומוסיפה טעמים. ממש מה שבא - 2 כפות ריבת חלב/ כוס אגוזים קצוצים/ 2 כפות טחינה גולמית וסילאן/ חפיסת שוקולד מומסת/ חופן אוריאו מרוסקות/ תותים מרוסקים/ קפה נמס/ חמאת בוטנים/ קוקוס... ועוד.

אפשר להקפיא בתבנית קרח ליצירת גלידוניות - יפה להגשה וכייפי לאכילה. רצוי לשמן מעט את התבנית לפני המילוי.


בברכת קיץ קריר ונעים,

חן












פרסומים נבחרים
פרסומים אחרונים
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחרי
  • b-facebook
  • b-googleplus
  • LinkedIn Black Square
bottom of page